czwartek, 24 grudnia 2015 17:21

Pozycjonowanie stron kluczem do sukcesu

Napisane przez  SK
Oceń ten artykuł
(1 głos)

Każdy, kto zakłada stronę internetową – blog, stronę usługową lub forum – chce, by jego strona była możliwie najpopularniejsza. Co jednak, jeżeli w ogóle się na tym nie znamy? Nasze nieudolne działania mogą przynieść stronie więcej szkody niż pożytku. I tu do akcji wkraczają pozycjonerzy, profesjonaliści, którzy sprawią, że nasza strona na określone frazy będzie na pierwszym miejscu w Google - oczywiście istnieją inne wyszukiwarki, jednak na rynku polskim to ta jest niemal monopolistą i większość pozycjonerów skupia się głównie na niej.

 

Żeby to zrozumieć, najpierw trzeba wyjaśnić czym są frazy. Są to zapytania, na które Google wyrzuca odpowiednie strony. Jeżeli np. mamy stronę o jabłkach, nasza strona powinna być możliwie najwyżej na zapytania jabłko, zdrowe jabłka. Zadaniem pozycjonera jest "umieszczenie" strony najwyżej jak to możliwe w google. Pozycjonowanie stron sprowadza się w skrócie właśnie do tego. Jak jednak zweryfikować kompetencje pozycjonera lub firmy? Skąd mamy wiedzieć, że jego działania nie zaszkodzą naszej stronie? Przede wszystkim powinniśmy kierować się opiniami znajomych i klientów danego pozycjonera. Możemy go zapytać o to, co udało mu się wypozycjonować oraz jakie techniki stosuje - oczywiście z wyczuciem, ponieważ większość pozycjonerów traktuje swoje działania jako tajemnicę zawodową, chociaż wszelkie poważniejsze działania powinni ustalać z właścicielem strony.

 

Optymalizacja strony www

 

Samo pozycjonowanie najlepiej zacząć od zoptymalizowania strony. Wprowadzenie nowych tekstów, bloga, częste aktualizacje mogą dać same z siebie skok o kilka-kilkanaście pozycji bez innych działań. Warto zainteresować się stworzeniem strony mobilnej - od kilku miesięcy Google preferuje strony, które można wygodnie przeglądać zarówno z poziomu komputera, laptopa, ale także smartfona lub tableta. Uczynienie strony przyjaznej użytkownikowi jest bardzo ważne - linki na stronie powinny być krótkie. Przykładowo, taki link:

 

http://przyklad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1:wiadomosci&catid=1:boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym&Itemid=32

nie wygląda zbyt przyjaźnie ani profesjonalnie. Jest w nim zbyt dużo znaczników, które mają wpływ na "przyjazność" strony dla wyszukujących oraz wyszukiwarki.

 

Zoptymalizowanie tego linku można sprowadzić do takiej formy:

http://przyklad.pl/wiadomosci/zagranica/1-boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym

 

Link wygląda dużo lepiej, jest krótszy i samo spojrzenie na niego daje nam ogólne pojęcie do jakiego typu strony on prowadzi. Tworzenie przyjaznych użytkownikom linków nazywa się SEF i z pewnością doda każdej stronie nuty profesjonalizmu.

 

Zadbaj o unikalność strony

 

Jeżeli chodzi o teksty na stronie, powinny być niepowtarzalne i autorskie. SEO copywrighting ma na celu tworzenie unikalnych treści dostosowanych do strony. W tekstach powinny znaleźć się frazy, na których nam zależy - to po wpisaniu słowa lub kilku słów nasza strona powinna pojawić się jako pierwsza w wyszukiwarce. Ważne jest, żeby fraza była w mianowniku, nie była powtarzana zbyt często, a sam tekst był spójny, logiczny i napisany przystępnym językiem. Jest to o tyle ważne, że nie będą go czytały wyłącznie boty Google, które analizują treść pod kątem unikalności, ale także sami użytkownicy. Nie warto zatem korzystać ze sztucznych generatorów tekstów, dużo lepiej skorzystać z usług copywritera lub samemu napisać odpowiednie teksty.

 

Zdobywaj dobre linki

 

Kolejną ważną kwestią jest linkowanie naszej strony. Im więcej razy pojawia się na innych stronach tym lepiej. Każdy pozycjoner ma katalog stron, do których linkuje by potem z użyciem narzędzi pozycjonerskich (programów takich jak XRumer lub GSA) zwiększyć ilość linków i tym samym rozsiać nasz adres po całym internecie. Działanie to musi być szczególne dobrze przemyślane, gdyż nieodpowiedzialne linkowanie poskutkuje szybkim "spaleniem" strony, Google je wyrzuci ze swojego katalogu i raczej nic już z tym nie zrobimy. Pozostanie nam wykupienie nowej domeny i ponowne działania z zapewne już innym pozycjonerem. Dlatego ważne jest, by linkowanie wyglądało tak naturalnie jak tylko się da. Do tego celu tworzy się piramidy linków, na której szczycie stoi nasza domena, linkują do niej rzetelne strony, na których umieszczony został adres strony pozycjonowanej, a potem te niższe strony powinno się linkować na jeszcze innych stronach (z użyciem wyżej wymienionych narzędzi)

 

Nie można powiedzieć, że pozycjonowanie jest łatwe. To prawdziwa sztuka, w której oprócz umiejętności technicznych liczy się przede wszystkim wyczucie i umiejętność stworzenia oryginalnej treści, a także rozsianie jej w internecie w taki sposób, by nie wyglądało to jak bezsensowny spam. Współpraca z rzetelnym pozycjonerem z pewnością pozwoli nam tego uniknąć.

W górę